Nejlepší triky pro pořádek a čistotu na pracovišti.
Pořádek a úklid jsou v mnoha domácnostech každodenním tématem diskusí. O tomto tématu však nepřemýšlejí jen vystresovaní rodiče – již Goethe napsal tyto řádky o udržování pořádku: „Využívej čas, tak rychle utíká, ale pořádek tě naučí získávat čas.“ A na známý výrok, že pořádek je polovina života, Heinrich Böll oprávněně reagoval: „Co je ta druhá polovina?“.
Podle našeho názoru by odpověď na tuto otázku měla znít „čistota“. Protože bez čistoty ani ta nejuklizenější místnost nepůsobí dobrým dojmem. A kde může být pořádek a čistota důležitější než tam, kde chceme být produktivní a efektivně pracovat?
V tomto příspěvku se dozvíte, proč je čisté a uklizené pracoviště obzvlášť důležité, a přečtete si naše nejlepší triky a tipy pro úklid na pracovišti.
4 výhody čistého a uklizeného pracoviště.
Uklízení, třídění a úklid jsou užitečné činnosti nejen pro vyznavače pořádku. Na pracovišti by měly být čistota a organizace nejvyšší prioritou, a to z několika důvodů:
- Dojem zákazníka
Dobře udržované pracoviště je důležité nejen pro Vaše zaměstnance. Z chaotické a neuklizené kanceláře si zákazník vyvodí závěry i o pracovních metodách svého obchodního partnera. - Úspora času
Když má každý předmět své místo, nemusíte ztrácet čas hledáním. Větší struktura na pracovišti a optimalizované pracovní postupy vedou k vyšší produktivitě. - Zdravotní hledisko
Pravidelná dezinfekce pracovního vybavení, jako jsou telefonní sluchátka, omezuje výskyt patogenů. Snižuje se množství prachových částic a snižují se zdravotní problémy alergiků nebo astmatiků. - Nákladová položka
Čištěním a údržbou zařízení a pracovních materiálů v kanceláři se tyto dlouhodobě udržují v dobrém stavu, což má následně pozitivní vliv na jejich náklady.
Chytré tipy pro uklizenou kancelář.
1. Snížení záplavy papíru
Na pravé straně máte podklady pro další prezentaci, na levé poznámky z poslední schůzky a na obrazovce je nalepeno nespočet samolepicích papírků s úkoly a připomínkami: Má Váš psací stůl problém s papírem? Pomocí následujících tří řešení můžete mít záplavy papíru pod kontrolou:
Digitální poznámky
Chcete si jen rychle něco zapsat na později? Používejte digitální nástroje pro poznámky nebo připomenutí.
Bílé a černé tabule
Místo psaní všech úkolů a plánů na papír můžete psát mnoho poznámek a seznamů bez použití papíru na bílé tabule. Projektové nebo týdenní plánování můžete pohodlně provádět pomocí plánovacích tabulí.
Pravidelné třídění
Pokud se spoléháte na používání papíru, dbejte na pravidelnou likvidaci starých papírů. Listy papíru, které ještě potřebujete, byste měli mít přehledně a snadno dostupné. Můžete například použít třídicí stanici nebo tabuli na třídění dokumentů, kde můžete dokumenty roztřídit do různých přihrádek.
2. Použití systémů pro udržování pořádku
Dodržováním výše uvedených kroků můžete omezit každodenní chaos způsobený povalujícími se listy papíru. Dbejte na to, aby se Vaše třídicí stanice nestala „všežravcem“. Dokumenty, které chcete uchovávat po dlouhou dobu, uložte nejlépe do pořadačů.
Vícestránkové dokumenty, smlouvy nebo faktury, které lze přiřadit k určitému projektu, roku nebo zákazníkovi, byste měli třídit do různých pořadačů. Podle toho, kolik pořadačů potřebujete, je můžete prostorově úsporně uložit do otočného sloupu, vozíku na pořadače nebo regálu na pořadače.
Udržování pořádku je snadné! Najděte to správné řešení pro své pracoviště: odkládací systémy, třídicí stanice, plánovací tabule a kancelářské skříně. Všechny nápady na systémy pro udržování pořádku najdete zde.
3. Vyklizení psacího stolu a zásuvek
Jaké předměty nebo dokumenty by vůbec měly být na psacím stole? Všechny pracovní materiály, které denně potřebujete, by měly mít na Vašem psacím stole stálé místo. Patří sem například týdenní plánovač, pera a další psací potřeby, složka s dnešním projektem nebo USB flash disk.
Všechny ostatní materiály byste měli odklidit a poté je buď zlikvidovat, nebo uložit do zásuvek. I zde platí pravidlo: Ukládejte systematicky! Materiál, který potřebujete častěji, je nejlepší skladovat tak, aby byl snadno přístupný. Zřídka používané pomůcky, např. zásobu sponek, lze uložit vzadu v zásuvce.
Na konci pracovního dne si naplánujte pět minut na úklid pracovního stolu, roztřídění starých věcí a uspořádání důležitých podkladů. Vyhraďte si také pravidelný „úklidový den“, například každý poslední pátek v měsíci proveďte důkladný úklid a čištění svého pracoviště.
Praktické tipy pro úklid na pracovišti.
Máte vzorně uklizenou kancelář, ale přesto objevíte na stole skvrny od kávy a v klávesnici drobky? Čistota je důležitá, aby pořádek sloužil svému účelu. Pomocí následujících tipů zajistíte důkladné a správné čištění pracovního vybavení a prostor v kanceláři:
1. Používání vhodných čisticích prostředků
Deska stolu, bílá tabule, obrazovka počítače: Každý z těchto povrchů je třeba čistit jinak, aby nedošlo k poškození materiálu.
Elektronická zařízení a obrazovky
Plastové povrchy telefonu, myši nebo klávesnice je nejlepší nejprve otřít dezinfekčním prostředkem. Dbejte však na to, aby se do spár elektronických zařízení nedostala žádná tekutina. Nakonec povrch otřete suchou utěrkou z mikrovlákna. Obrazovky otírejte pouze utěrkou z mikrovlákna, suchou nebo lehce navlhčenou vodou.
Povrch psacího stolu
Lakované stoly nebo stoly z plastu lze čistit čisticím sprejem nebo namočenými papírovými utěrkami. Pokud se jedná o dřevěnou desku stolu, použijte pouze utěrku z mikrovlákna navlhčenou vodou.
Bílé tabule
Chcete-li udržet bílou tabuli bílou, je nejlepší ji pravidelně čistit, a to výhradně vhodnou čisticí pěnou nebo speciálními čisticími utěrkami.
2. Řádný úklid v závislosti na prostorách
V závislosti na využití jednotlivých místností je třeba provádět úklid různě často a důkladně.
Koberce by se proto měly nejen vysávat, ale také pravidelně hloubkově čistit. Pro podlahy z dlažby je vhodný úklidový vozík.
Hygienická zařízení musí být jednou až dvakrát denně důkladně vytřena a vydezinfikována v závislosti na počtu uživatelů. K důkladnému úklidu patří také pravidelné doplňování hygienických potřeb, jako jsou například přípravky na mytí rukou a papírové ručníky. Proto se vždy ujistěte, že máte dostatečnou zásobu nejdůležitějších hygienických prostředků.
Kantýnu nebo kuchyňku je třeba uklízet jednou až dvakrát denně v závislosti na míře používání. Nezapomeňte na vybavení kuchyňky, jako jsou kávovary a dávkovače vody.
Speciální prostory, jako jsou dílny, výrobní prostory a sklady, často vyžadují rozsáhlé čištění vysokotlakými čističi nebo vysavači pro mokré vysávání.
3. Správná likvidace odpadu
Součástí komplexního úklidu kanceláří je také správná likvidace odpadu. V následujícím textu jsme pro Vás připravili několik tipů pro likvidaci:
- V ideálním případě snižte množství odpadu v kanceláři tím, že se vyhnete výrobkům v plastových obalech a snížíte spotřebu papíru, např. používáním digitálních nástrojů.
- Odpadkové koše v hygienických zařízeních a kantýně by měly být vyprazdňovány denně, zatímco čistý papírový odpad např. u psacích stolů lze likvidovat v závislosti na množství papíru.
- Pro kantýnu nebo pobytové prostory je nejlepší zřídit větší systémy pro likvidaci odpadu, pro jednotlivé kanceláře nebo stoly postačí menší odpadkové koše.
- Nebezpečný odpad, jako jsou baterie, oleje nebo nebezpečné látky ve výrobě, skladech a dílnách, musí být likvidován v souladu se zvláštními předpisy.
Doufáme, že Vám tipy v tomto příspěvku pomohou vytvořit příjemné a čisté pracoviště. Rádi Vám poradíme s vhodným vybavením kanceláře i výrobky pro úklid a sanitárními potřebami.
Kontaktujte nás
V případě dalších dotazů jsme Vám bezplatně k dispozici.